Alpy 2008

8. 8. 2008

7.8. Vyjíždíme z Plzně,kdy teplota už v 9.h ráno dosahuje 25*C.Jedeme směrem Regensgurg,Mnichov a Salzburg.Po několika zastávkách jsme v rakouském Zell am See.Po ubytování v penzionu vyrážíme na pivko,kde nám český kuchař vaří místní specialitu spetzle.

8.8.   Ráno nemůžeme dospat,a tak po vydatné snídani vyrážíme na Hochalpenstrasse.Po zaplacení mýtného 18€ nás čeká první z mnoha vraceček.Jedeme po kostkách a ve 2571m zastavujeme na vyhlídce Edelweisspitze.Počasí nám přeje a tak máme užasný výhled.Stopáme výš,cesta se klikatí jedna vracečka za druhou,až přijíždíme na vyhlídku Franze Josefa u ledovce Pasterze,který je pod nejvyšší horou Rakouska Grossglocknerem (3798m) Sotva stačíme zaparkovat motorky,spustí se liják,ale po 10ti minutách je opět nebe bez mráčku.Dáváme oběd a kávu na terase,fotíme sviští rodinku.Pomalu se vracíme,ale Simírovo motorkářské srdce se ještě nechce rozloučit se serpentínama,vysazuje proto Jířu před mýtnicí a na 20minut zmizí zpátky.

9.8.  Dnes máme v plánu Bílá jezera a Krimmlerské vodopády.Počasí zatím fajn,silnice samá zatáčka s prudkým stoupáním a nám zaléhá v uších.Ale stálo to za to,vyjíždíme u nádherného jezera.ObrazekStarší ročníky si v místním shopu kupují mazání na klouby ze svištího sádla,někteří i více balení.

Začíná pršet a proto vzdáváme cestu lanovkou a výšlap k dalším jezerům a dáváme si v hospodě,která patří rodině z Mostu,gulášek.Oblékáme nepromoky a jedeme na vodopády.Počasí se opět mění a cestou stačíme zmoknout a uschnout ještě dvakrát.

Jsme na vyhlídce nad vodopády a sotva stačíme udělat pár fotek,je vše zahaleno v bílé mlze.

Cestou zpátky dáváme kávu, a když Bady sladí,zjišťuje,že v cukřence spí moucha.Svojí "plynulou němčinou" prosí servírku o výměnu,ta s pochopením :Ja,natürlich ... ji otevře,mouchu vyhodí a s úsměvem ji Badymu vrací zpět...Nakupujeme proviant na zítřejší grilovačku,protože dnes jsme pozváni na pstruhy ,které si sami ulovíme.

10.8.  Dnes jedeme směrem Berchtesgaden.Cílem naší cesty je Kehlsteinhaus-Hitlerovo "Orlí hnizdo".Jak se blížíme provoz houstne,míří sem davy turistů.Necháváme motorky na parkovišti a po zaplacení 13€ sedáme na autobus,protože jinak není možné se nahoru dostat.Cesta je tak úzká,že autobusy jezdí jenom jedním směrem,samá serpentina,za okny vidíme jen hlubokou propast.Po 7km jsme konečně nahoře.Nad hlavou se nám tyčí stavba,která opravdu vypadá jako hnízdo posazené na vrchol skály.Obrazek

Projdeme tunelem a necháme se vyvézt 124m výtahem,který je celý ze zlata,až na samý vrchol.Jsme v 1834m a naskytá se nám neuvěřitelný výhled na krajinu.Pri dobré viditelnosti se dá dohlédnout až 200km.Jdem si prohlédnout samotné "Orlí hnízdo",které se snažili Američané za války zničit,ale nikdy se jim to nepodařilo a přemýšlíme,jak to mohl někdo bez techniky vůbec vybudovat.

Natáčelo se tady taky několik válečných filmů.Vracíme se dolů,stavíme ještě v údolí u jezera Königsee a pokračujeme zpět na Zell am See.                          Přesto,že městem projíždíme již po několikáté a i díky navigaci netrefíme správný tunel,a tak nervově labilnějším řidičům začnou tzv."vařit chcanky"a po otočce mizí zpět do tunelu po zadním kole i se spolujezdkyní....

Obrazek 11.8.  Dnes necháme motorky v garáži penzionu a jedeme vláčkem do Zell am See,které je známé krásným jezerem.Vydáme se na projížku výletní lodí, je krásně na vrcholkách hor je vidět ještě sníh.Neodoláme a koupeme se  v čistém jezeře,pak vyrážíme na prohlídku městečka.Dokupujeme jídlo,dárky.Večer naposled grilujem,dáváme s pani domácí peckovici a nějaké pivečko.

12.8.  Balíme a po snídani pomalu vyjíždímeObrazek.Konečně na poprvé se trefíme do správného pruhu a projíždíme v klidu tunelem všichni.Cestu zpět jsme naplánovali pro motorkáře dost nezáživnou,po dálnici.Před Mnichovem stavíme u jezera Chiemsee,nakrmíme sebe,kachny,racky a jedeme do Regensburgu do Polla udělat si radost.Savec kupuje plaštěnku,což udělal dobře protože začíná pršet.Simírovo motorka nechce startovat,ale nakonec si dá říct a tak jsme zanedlouho na Folmavě,dáváme pozdní oběd a vracíme se do Plzně.